Αρχική > ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ > ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ > Αρακάς… Το μέγεθος δεν έχει σημασία!
arakas

Αρακάς… Το μέγεθος δεν έχει σημασία!

Στην αρχαιότητα καλλιεργείται σε πολλές περιοχές, κυρίως της Ανατολής. Εκεί που σήμερα βρίσκεται η Ελλάδα, η Συρία, η Τουρκία, η Ιορδανία, η Γεωργία υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα αρακά που αποδεικνύουν την καλλιέργειά του και τη χρήση του.

Ο αρακάς ή αλλιώς μπιζέλι από πολλούς θεωρείται λαχανικό. Στην πραγματικότητα όμως είναι όσπριο. Ένα όσπριο με γλυκιά γεύση, με μεγάλη θρεπτική αξία και με μεγαλύτερη απήχηση στα παιδιά συγκριτικά με τα υπόλοιπα όσπρια.

Στην αγορά θα τον βρούμε φρέσκο ή κατεψυγμένο. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο αρακάς όταν είναι φρέσκος πρέπει να καταναλώνεται λίγες ώρες μετά τη συγκομιδή του, διαφορετικά χάνει μεγάλο ποσοστό των θρεπτικών συστατικών του. Αν, λοιπόν, δεν είμαστε σίγουροι για το αν ο αρακάς μας είναι φρέσκος, καλό είναι να προτιμάμε τον κατεψυγμένο μιας και καταψύχεται λίγες ώρες μετά τη συγκομιδή.

Τον μαγειρεύουμε συνήθως στην κατσαρόλα κοκκινιστό ή λεμονάτο προσθέτοντας διάφορα μυρωδικά όπως άνηθο και φρέσκο κρεμμυδάκι. Τα μυρωδικά βοηθούν τον οργανισμό μας να απορροφήσει καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά του αρακά. Μπορεί και μόνος του να αποτελέσει ολοκληρωμένο γεύμα συνοδευόμενο από λίγη φέτα ή μπορεί να συνοδεύσει κάποιο κρέας ή να νοστιμίσει το ρύζι μας αν ρίξουμε μικρή ποσότητα αρακά και καλαμποκιού.

Από τη μια, λοιπόν, επιλέγουμε να έχουμε τον αρακά στο τραπέζι μας λόγω της γεύσης του. Από την άλλη γιατί μόνο καλό κάνει στον οργανισμό μας. Και αυτό μάλλον είναι το καλύτερο κριτήριο για να επιλέγουμε τις τροφές μας.

Είναι πηγή πρωτεϊνών και υδατανθράκων, περιέχει κάλιο, φώσφορο, φυτικές ίνες, καροτίνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C, μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο και αντιοξειδωτικές φλαβόνες. Τελικά από ότι φαίνεται το μέγεθος στην περίπτωση του αρακά δεν μετράει. Μπορεί να είναι μικρός, αλλά είναι θαυματουργός! Εξηγώ!

Τρώγοντας αρακά ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, λαμβάνουμε ενέργεια, προλαμβάνουμε τον καρκίνο του στομάχου, προστατεύουμε την καρδιά μας, βοηθάμε στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και των νεφρών, προλαμβάνουμε τη δυσκοιλιότητα, την οστεοπόρωση και μειώνουμε την κακή χοληστερόλη.

Είδατε που σας τα έλεγα; Ο αρακάς μικρός, η διατροφική αξία του μεγάλη!

Συνταγές με αρακά:

Αρακάς με αγκινάρες

Αρακάς λαδερός

Δείτε επίσης

salata-marouli-me-xera-suka-kai-stafuli

Τα υλικά της σαλάτας

Σαλάτες είναι πιάτα που, εκτός των άλλων, περιέχουν και ωμά λαχανικά (τα λάχανα είναι ένα …

marinada-kreata-sitema

Το σίτεμα και το μαρινάρισμα του κρέατος

Το κρέας του βοδινού, αλλά και ορισμένων κυνηγίων, διατηρείται, σιτεύοντας, για 2-4 εβδομάδες σε θερμοκρασία …