Αρχική > ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ > ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ > Εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης για την περίοδο της νηστείας!
enallaktikes-piges-proteinis

Εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης για την περίοδο της νηστείας!

Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής και ειδικότερα τη Μεγάλη Εβδομάδα οι περισσότεροι από εμάς νηστεύουν. Αυτό σημαίνει πως απέχουμε από το κρέας και όλα του τα παράγωγα. Επομένως ο οργανισμός μας στερείται πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Υψηλής βιολογικής αξίας είναι οι πρωτεΐνες που προέρχονται κυρίως από το κρέας και περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, η απορρόφηση των οποίων γίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το σώμα.

Από την άλλη πλευρά οι φυτικές πρωτεΐνες είναι χαμηλής βιολογικής αξίας και έτσι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μας.

Πώς, λοιπόν, θα λάβουμε την απαραίτητη πρωτεΐνη που χρειάζεται ο οργανισμός μας; Ποιες τροφές πρέπει να προτιμάμε; Σίγουρα το χταπόδι, τα καλαμαράκια, τις γαρίδες, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια, τη σόγια και το καλαμπόκι.

Ειδικότερα ο συνδυασμός των οσπρίων με το ρύζι έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει στο σώμα μας πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Συμβουλή μου, λοιπόν, είναι να συνδυάζετε τα παρακάτω:

  • τις φακές ή τα ρεβίθια με το ρύζι ή το ψωμί ολικής άλεσης
  • το καλαμπόκι και τα φασόλια
  • τον αρακά ή τα φασόλια με ψωμί ολικής άλεσης

Photo credit: Vilseskogen / Foter / Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.0 Generic (CC BY-NC 2.0)

Δείτε επίσης

arakas

Αρακάς… Το μέγεθος δεν έχει σημασία!

Ο αρακάς μικρός, η διατροφική αξία του μεγάλη!

tahinokouloura-oresivios-horio

Ταχινοκούλουρα! Νόστιμο και απλό νηστίσιμο γλυκό για την Σαρακοστή

Μοσχομύρισε το σπίτι μας στο χωριό το περασμένο Σαββατοκύριακο, όταν ψήσαμε αυτά τα κουλούρια με ταχίνι, χυμό …